Elektroniczny obieg faktur
Czy faktury nie docierają do księgowości na czas?
Czy opisywanie faktur odbywa się ręcznie lub w nieusystematyzowany sposób?
Ile osób w Twojej organizacji jest zaangażowanych w proces obiegu faktur kosztowych?
Czy chcesz, aby praca działu księgowości była bardziej produktywna?
Cel zakupu
Wdrożenie elektronicznego obiegu faktur pozwala usprawnić ich obieg w przedsiębiorstwie. Proces rejestracji, opisywania, dekretacji, akceptacji, zatwierdzania i monitorowania faktury jest szybszy i lepiej skoordynowany niż w przypadku tradycyjnych faktur papierowych. Wdrożenie systemu do obiegu faktur kosztowych pozwala usystematyzować proces, lepiej go monitorować, a także przechowywać w jednym miejscu informacje i dokumenty powiązane z samą fakturą. Daje on możliwość wyeliminowania obiegu papierowej wersji dokumentów, a także automatyzację zbieranych danych i przekazywanie ich do systemu finansowego.
Korzyści
Odpowiednie zdefiniowanie ścieżki obiegu faktur w systemie pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na zatwierdzenie dokumentu. Zeskanowane faktury dostępne w systemie dają możliwość szybkiego wyszukania informacji lub pożądanych danych. System obiegu faktur kosztowych daje również gwarancję, że dokumenty nie zagubią się w organizacji i dotrą do działu księgowości na czas wraz z niezbędnym opisem. Elektroniczny obieg faktur to łatwy i bezpieczny sposób przechowywania faktur kosztowych.
Funkcjonalność i zastosowanie naszego oprogramowania
Rejestracja faktury
- Metryka faktury w systemie dostosowana jest do potrzeb klienta.
- Przygotowana ścieżka obiegu faktury może być zapisana w formie szablonu.
- Możliwość wielostopniowego przydzielania i modyfikacji uprawnień dla pracowników.
- Zastosowanie automatycznych masek dla pól (np. data rejestracji, numer faktury, itp.).
- Możliwość rejestracji faktur z wielu źródeł danych (np. z dysku, z załącznika wiadomości e-mail lub zaimportowanie skanu faktury, webservice).
- Podłączanie pod metrykę faktury ważnych załączników (skanu faktury, zamówienia, zapotrzebowania zakupu, protokołów, itp.).
- Określenie terminu płatności faktury.
Obieg faktury
- Etapowa dekretacja faktur (jeżeli proces obiegu wymaga dekretacji wielu osób, działów).
- Szybkie przypisanie miejsca powstawania kosztów (MPK).
- Możliwość rozpisania faktury na wiele wymiarów (projekt, zamówienie, aktywa, faktura unijna, lokalizacja, rodzaj materiału, dział, rodzaj kosztu, itp).
- Wielostopniowa akceptacja faktur według ustalonej ścieżki obiegu (obieg szeregowy, równoległy, grupa „kto pierwszy”).
- Uprawnieni pracownicy dokonują akceptacji niezależnie od siebie.
- Ostateczna akceptacja całościowej kwoty faktury przez osobę decyzyjną.
- Możliwość rozpisania rozdzielnika faktury.
- Możliwość rozpisania faktury po kwocie netto, stawkach VAT.
- Bieżący monitoring statusu dowolnej faktury.
- Repozytorium faktur – przechowywanie faktur bieżących i archiwalnych z możliwością udostępnienia upoważnionym osobom.
- Możliwość śledzenia wygenerowanych kosztów po wymiarach.
- Integracja z systemami finansowo – księgowymi wraz z automatycznym przekazaniem danych o dekretacji do zewnętrznego systemu.
Inne ciekawe funkcje
- Aplikacja dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej, bez konieczności instalowania oprogramowania na komputerach.
- Generowanie raportów na podstawie wartości faktur, spóźnień, niezatwierdzonych faktur itp.
- Możliwość integracji z systemami finansowo-księgowymi.
- Możliwość integracji z kontami księgowymi.
- Program jest modułem systemu NND Integrum i może być rozwijany o kolejne produkty (m.in. umowy, zamówienia).