Cel zakupu

Zadaniem modułu do obsługi usterek jest skutecznie wsparcie ciągłości działania procesów zachodzących w firmie. Wdrożenie modułu zapewnia jedno niezawodne miejsce gromadzenia danych o usterkach, jakie powstają na produkcji czy też na terenie organizacji poprzez łatwy w obsłudze formularz. Dzięki narzędziu mamy pewność, że żadne ze zgłoszeń nie zostanie zbagatelizowane.

Korzyści

Pracownicy korzystający z modułu mają dostęp do pełnej historii zapisów związanych z zaobserwowanymi usterkami, a to umożliwia szybko reagować na powstające nowe zdarzenia. Służby remontowe są informowane na bieżąco o powstających usterkach i mogą sprawnie reagować na przestoje maszyn produkcyjnych. Kontrola zdarzeń umożliwia raportowanie częstych awarii i eliminowanie wad, a przegląd historycznych zdarzeń umożliwia sprawne zaopatrywanie się w części zamienne. Pozwala to zredukować koszty związane z utrzymaniem parku maszynowego.

Funkcjonalność i zastosowanie naszego oprogramowania

REJESTRACJA

  • Formularz rejestracji usterki jest integralną częścią naszego rozwiązania, ale może on być dostępny przez responsywną stronę internetową z pozycji urządzenia mobilnego. Zgłoszenie usterki polega na zarejestrowaniu podstawowych informacji o wystąpieniu usterki i wstępnym jej zakwalifikowaniu (krytyczna, istotna, mniej istotna). Formularz zgłoszeniowy zawiera też pierwsze informacje na temat miejsca wystąpienia np. linia produkcyjna, maszyna, stanowisko, część maszyny itd.

OBIEG

  • Po zgłoszeniu usterki, w zależności od konfiguracji, zgłoszenie wędruje do właściwej ekipy lub osoby odpowiedzialnej za przyjęcie zgłoszenia i wyznaczenie osób odpowiedzialnych za obsługę usterki. Na tym etapie może być także możliwość odrzucenia zgłoszenia, jeżeli osoba przyjmująca będzie posiadać takie uprawnienia. Każdy krok w obiegu może być poparty wiadomością mailową oraz monitem w elektronicznej książce usterek informującym zainteresowane osoby. Po interwencji osób wyznaczonych do usunięcia usterki zgłaszają one fakt jej usunięcia do wyznaczonych do tego osób. Osoby te potwierdzają fakt usunięcia usterki.

KSIĄŻKA USTEREK

  • Podstawowym oknem dialogowym produktu jest elektroniczna książka usterek, do której dostęp mają osoby biorące udział w obiegu danej usterki (zgodnie z nadanymi w programie uprawnieniami). Książka jest podzielona na zakładki, w których każda z nich pokazuje zestaw usterek w innym statusie (zgłoszone, przyjęte do realizacji, zrealizowane, zamknięte, odrzucone itd.), Osoby posługujące się książką usterek widzą za pomocą odpowiednich kolorów usterki nowe i te spóźnione w swojej realizacji. Książka posiada również funkcje szukania i sortowania danych.

ANALIZA DANYCH

  • Zbieranie informacji na temat usterek pozwala na przedstawienie tych danych w sposób niezbędny do analizy.Są to m.in. zestawienia danych pokazujące najczęstsze przyczyny awarii i usterek, ilość usterek nie wykonanych na czas. Nasz produkt pozwala na samodzielne budowanie raportów i zestawień danych oraz ich eksport do plików MS Excel.

 

INTEGRACJA Z SYSTEMAMI ZEWNĘTRZNYMI

  • Produkt do obsługi usterek często stanowi jeden element większej całości. Może on np. współpracować z produktem do ewidencji maszyn i urządzeń. W takim przypadku każda zgłoszona usterka jest przyporządkowana do danego urządzenia lub narzędzia i stanowi część historii tego obiektu. Przy wdrażaniu tego produktu oferujemy również integrację z innymi systemami zewnętrznymi np. systemem magazynowym, z którego pobierane są części niezbędne do usunięcia danej usterki, system służący do utrzymania ruchu lub systemy produkcyjne.   

 

 

HISTORIA USTERKI

  • Każda usterka posiada indywidualny dziennik zdarzeń, w którym jest zachowana cała historia usterki, czyli kto, co i kiedy w danym zgłoszeniu odnotował. Do każdej usterki mogą być również podłączone załączniki w formie np. zdjęć, filmów lub innej dokumentacji.