ISO 9001:2015
Ile czasu zajmuje utrzymanie systemu zarządzania jakością?
Ile kosztowały straty wynikające z nieefektywnego zarządzania?
Czy jesteś przygotowany na zmiany wynikające z wdrożenia nowego standardu ISO 9001:2015?
Cel zakupu
System NND Integrum to zaawansowane narzędzie wspomagające pracę osób zajmujących się utrzymaniem systemu zarządzania jakością, środowiskiem, BHP, bezpieczeństwa informacji i różnymi normami branżowymi w firmie. Program jest pomocny przy wdrażaniu i utrzymywaniu systemu zarządzania jakością zgodnego ze standardem ISO 9001:2015. Jego główną ideą jest posiadanie jednego spójnego narzędzia wspomagającego zarządzanie systemem jakości w firmie w wielu zakresach.
Korzyści
Wszystko zaczyna się od klarownego opisu celów, procesów oraz powiązanych z nimi dokumentów, oraz ich skutecznej publikacji tak, aby każdy pracownik był z nimi zapoznany i znał swoją rolę w firmie, a także był niezwłocznie informowany o zmianach zachodzących w danych procesach czy dokumentach. Poprzez czytelną prezentację mierników kadra zarządzająca ma szybki dostęp do bieżących zestawień danych z różnych procesów. Zarządzanie audytami i profesjonalna analiza danych skutecznie doskonali organizację. Zarządzanie niezgodnościami i działaniami przekłada się na większą skuteczność.
Funkcjonalność i zastosowanie naszego oprogramowania
MAPOWANIE PROCESÓW
- System zarządzania w ujęciu procesowym: mapowanie i opis procesów, role odpowiedzialności i uprawnienia
- Wielopoziomowe procesy – od głównych poprzez podprocesy, aż do pojedynczych działań i czynności
- Procesy opisane za pomocą specjalnie utworzonej w tym celu karty gdzie, można określić takie dane jak: dane wejściowe i wyjściowe, zasoby, uczestnicy, dokumenty itd.
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
- Definiowanie ryzyk i szans na poziomie całej organizacji, jak i poszczególnych procesów czy celów, zarządzanie nimi
- Wielokrotne szacowanie ryzyka przez uprawnione do tego osoby
- Zarządzanie działaniami doskonalącymi mającymi na celu zmniejszenie powstałego ryzyka
NADZÓR NAD UDOKUMENTOWANĄ INFORMACJĄ
- Rejestracja wielu rodzajów i typów dokumentów w systemie (procedury, polityki, instrukcje, formularze, dokumentacja produkcyjna, technologiczna itd.)
- Definiowanie praw dostępu do poszczególnych dokumentów na różnych poziomach (przegląd, używanie, opiniowanie, zatwierdzanie, modyfikacja)
- Automatyczna dystrybucja dokumentów na podstawie przydzielonych uprawnień w odpowiednim czasie do odpowiednich osób
- Kontrola nad wersjami dokumentu
ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI
- Prowadzenie elektronicznej ewidencji i zarządzanie bazą dostawców
- Przeprowadzanie wielostopniowej i wielowątkowej (jakościowa, ilościowa, porównawcza pod kątem asortymentu) oceny dostawcy oraz każdej dostawy
- Automatycznie tworzące się rankingi (aktualizująca się lista kwalifikowanych dostawców)
- Przejrzysta prezentacja danych powstałych w wyniku oceny dostawców lub poszczególnych dostaw
MIERNIKI
- Definiowanie mierników wraz z określeniem kryteriów oceny danego miernika
- Graficzna prezentacja danych (w tym także historycznych) związanych z poszczególnymi miernikami
- Tworzenie ekranów kontrolnych pokazujących wybrane mierniki i ich monitorowanie
NARZĘDZIA KONTROLNO-POMIAROWE
- Elektroniczna baza narzędzi kontrolno-pomiarowych
- Odnotowywanie wielu form nadzoru takich jak np. legalizacje, wzorcowania, przeglądy itd.
- Automatyczne powiadamianie zainteresowanych osób o zbliżającym się terminie kolejnych sprawdzeń, legalizacji, wzorcowania itd.
AUDYTY WEWNĘTRZNE
- Automatyzacja tworzenia harmonogramu audytów
- Wykorzystanie bazy wiedzy z obszarów systemu (cel, obszar, udokumentowane informacje, pytania, wcześniejsze niezgodności, skuteczność działań)
- Przeprowadzanie audytu, odnotowywanie odpowiedzi, dowodów i wniosków z audytu w formie elektronicznej
PRZEGLĄD ZARZĄDZANIA
- Prezentacja wskaźników związanych z poszczególnymi procesami w organizacji
- Ułatwienie w przygotowaniu danych na przegląd
- Odnotowywanie sprawozdań z kolejnych przeglądów
NIEZGODNOŚCI I DZIAŁANIA
- Rejestracja niezgodności, spostrzeżeń, reklamacji, incydentów
- Planowanie ścieżek realizacji działań (np. korekcyjnych, korygujących, zapobiegawczych czy doskonalących)
- Automatyczne powiadamianie zainteresowanych osób o potrzebie wykonania czynności oraz o spóźnieniu