Jakie dokumenty możemy sklasyfikować jako dokumentację systemową?
Dokumentacja systemowa to zbiór dokumentów, które określają sposób oraz zakres działania organizacji zgodnie z wybraną normą jakościową. Prawidłowo prowadzona dokumentacja pozwala na sprawne zarządzanie organizacją, zwiększa świadomość pracowników oraz prowadzi do poprawienia jakości produkowanych wyrobów.
Chcą prowadzić dokumentację w odniesieniu do normy należy odpowiednio sklasyfikować dokumenty, które powstają w trakcie działania organizacji.
W przypadku normy jakościowej ISO dokumenty możemy podzielić na 3 kategorie:
- Dokumentacja Firmy
- Dokumentacja Klienta
- Dokumentacja Dostawcy
W każdej z tych kategorii możemy wyróżnić:
- dokumenty strategiczne
- dokumenty operacyjne
- dokumenty wykonawcze
- dokumenty potwierdzające działania.
Przy czym należy uważać, żeby nie doprowadzić do nadmiernego i zbyt drobiazgowego gromadzenia dokumentacji w każdym z tych obszarów ponieważ możemy wywołać odwrotny skutek do zamierzonego. Duża ilość dokumentów może spowolnić cały system zarządzania, doprowadzić do jego ułomności, a nawet zwiększyć koszty prowadzenia firmy.
Dlatego ważne jest, aby w procesie zarządzania wspomagać się odpowiednimi narzędziami informatycznymi. O takim systemie możesz przeczytać klikając w link https://tkomp.pl/nasza-oferta/produkty/dokumentacja-wewnetrzna/
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji o systemie: